۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: مهارت، کلید مفقوده اشتغال‌زایی | اشتغال‌زایی در مناطق کم‌برخوردار، رسالت راهبردی سازمان فنی و حرفه‌ای است

  • کد خبر: ۱۹۴۵۰۹
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
آیت‌الله علم‌الهدی: مهارت، کلید مفقوده اشتغال‌زایی | اشتغال‌زایی در مناطق کم‌برخوردار، رسالت راهبردی سازمان فنی و حرفه‌ای است
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اگر متمرکز بر مهارت‌آموزی به جوانان مناطق محروم استان باشید، سرمایه‌گذاران نیز ترغیب می‌شوند از ظرفیت نیروی انسانی متخصص در این مناطق استفاده کنند و این مسئله به‌موازات اشتغال‌زایی، به رونق تدریجی بخش‌های کم‌برخوردار و محروم می‌انجامد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با امیر دایی‌صراف، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، مهارت را کلید مفقوده اشتغال‌زایی دانست و اظهار کرد: باید حلقه وصلی میان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با حوزه صنعت ایجاد شود. این خیلی خوب است که مهارت‌آموزان یک رشته خاص توسط صاحبان صنایع از پیش استخدام شوند، اما از اساس، مهارت‌آموزی هم باید منطبق بر نیازسنجی عرصه کار و صنعت باشد.

وی افزود: به سراغ شهرک‌های صنعتی، کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی بروید و ظرفیت نیروی انسانی نخبه و بامهارت خود را به صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ارائه دهید. این‌طور نباشد که شما بودجه برای ساخت مراکز فنی و حرفه‌ای هزینه کنید تا آموزشگاه ایجاد شود، اما خروجی این عرصه‌ها به آموزش مهارت آموزانی بینجامد که با وجود کسب مهارت‌های مؤثر در بازار آزاد رها شوند و حمایتی از آنان صورت نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت تمرکززدایی از تراکم امکانات در شهر‌های بزرگ خاطرنشان کرد: اگر شما متمرکز بر مهارت‌آموزی به جوانان مناطق محروم و شهرستان‌های کم‌برخوردار استان باشید، به‌تدریج سرمایه‌گذاران نیز ترغیب می‌شوند برای بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص در این مناطق، خط تولید خود را در این نقاط ایجاد کنند. همین مسئله نیز به‌موازات اشتغال‌زایی به رونق تدریجی بخش‌های کم‌ برخوردار و محروم می‌انجامد و اینجاست که می‌گوییم آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند در عرصه محرومیت‌زدایی هم به میدان بیاید.

امکان مهارت‌آموزی برای ۲۰۰ هزار نفر در استان

دایی‌صراف نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از توانمندی‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: به طور کلی ۴۵ مرکز دولتی در استان فعالیت دارند که خوشبختانه در همه شهرستان‌های استان پراکنده شده است. در این مراکز نیز ۷۰۰ نفر مشغول به کار هستند که از این میان، ۳۸۰ نفر به‌عنوان مربی در ۲۴۰ کارگاه دولتی فعالیت دارند. علاوه بر این، ۱۵۰ آموزشگاه متمرکز بر حاشیه شهر ایجاد شده و از ابتدای سال جاری تاکنون، فقط بالغ بر ۱۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشغول به فراگیری مهارت‌های مختلف شده‌اند.

وی بیان کرد: در بخش دولتی ۷۸۰ عنوان و در بخش غیردولتی ۱۱۰۰ عنوان حرفه به‌صورت تخصصی به مهارت‌آموزان تعلیم داده می‌شود و به‌صورت تجمیعی حدود ۲۰۰ هزار نفر در بخش‌های دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند. طیف مهارت‌آموزان هم از کارجویان یا همان متقاضیان کار گرفته تا دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، سربازان وظیفه، معتادان بهبودیافته و زندانیان گسترده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->